ohhhh myyyy

Träning med blackie vare ja. Hon var helt brutal på marken idag, hon ville inte alls jobba ordentligt. Men visst hon jobbade på i en fin form i traven men några cphopp där i mellan liksom. Men när vi skulle börja galoppera gjorde hon sjuuuukt stora brutala hoppbakutspark. Helt galet faktiskt. Hon vänder o vrider kroppen helt knasigt alltså. Sen var hon så äckligt nära att sparka sönder spegeln -.- Den sitter ändå ganska högt upp men hade hon sparkat 5 cm innan så hade den rykt, bläääääää idag var det verkligen bara för att sura och bestämma så till slut när hon gjorde så fick jag verkligen rycka tag i henne  och få ner henne på marken igen. Så när hon började med nåt så gjorde jag så igen. Till slut slutade hon fakiskt och coolade ner. puuuh. När vi började hoppa så skötte hon sig bra och hoppade sjukt bra. Även om hon kickade bakut över ett hinder och sen ett brutalt hopp efter hindret också, men annars så :) Hon hoppade hur bra som helst på slutet och dom sista övningarna vi gjorde, så det var skönt :)

Sen red jag min finaste lilla älskling  Petronella. Lät några hinder stå framme så hon fick ta några språng. Red fram henne sådär lagomt mycket och hon var så himla fin! ååh lilla prinsessan. När jag började hoppa så hade jag faktiskt lite svårt med avståndsbedömningen hahah, men efter några språng så satt det igen. Hon hoppade så himla fint! Hoppade en liten bana på ca 1m på slutet och det var helt underbart. Känslan på den hästen är så underbar. Jag kan inte annat en leee :) Var så länge sen jag hoppade på henne så hade nästan glömt bort hur rolig hon är och hur underbart fint hon hoppar.
Världens finaste prinsessa, imorn ska hon till veterinääären ossåå :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0