LYCKA!

Hejsan mina fina, uppdateringen har ju inte vart på topp idag som ni kanske har märkt men det har vart fullt upp. Var hemma från skolan klockan 4 sen tchillade jag en stund och vad händer sen? JO MEN BAAAM migränattack igen, wtf? tog en tablett direkt & la mig i sängen en stund och somnade, kändes typ som att jag svimmade egentligen för jag bara däcka och vaknade upp sen en stund efter. Men det kändes inte som jag sovit, jaja då var huvudvärken iaf borta och då var det dags att åka iväg på lennart träning. Mammis fixade allt i stallet innan så jag behövde bara borsta av blackie innan vi åkte. Hon gick på transporten snälllt också! wiie.
Träningen'

Jag och Jasmine Bennis tränade i samma grupp & snacka om att vi fick lyxträning med bara vi 2! grymt.
Började att rida fram lite självständigt och blackan kändes fin, sen hoppade vi ett litet hinder på volt som lite uppvärmning, det "stannade" hon på en gång, hon fick hoppa det stillaståendes för det var så lågt haha, men sen var hon fin där.

Sen började vi att hoppa lite mer hinder, då stannade hon på en oxer 2 gånger bara för att testa mig typ men fick göra en liten specialare och när hon stannar verkligen rida fram till hindret så att jag fick en bjudning på det. Sen var det en "läskig" vattenmatta också som hon stannade på ett par gånger men det löste vi på samma sätt bara få henne att gå fram till hindret och bjuda på det fast att hon inte skulle hoppa det. Sen var det inga problem med den längre. Sen hoppade vi ganska många olika banor och det gjorde hon så bra! Red precis som Lennart sa och var lätt i sadeln och hade handen högre upp. Snacka om att det funkar att rida så på Blackan, bärran funkar ju liksom inte riktigt på det viset.. Henne måste man rida med sätet oblabla men iaf tbx till blackie hon hoppade verkligen bra och tittade inte alls på hindren, hon hoppade en "läskig" grind utan att tveka. Men det känns bara så himla bra, hon har ju vart asjobbig och verkligen haft en downperiod" och då tappar man ju lite lusten för att kämpa för henne, men efter dagens träning  när Lennart sa att han hade haft en häst precis som var som henne att ibland ville den och ibland inte osv så hade han bara vart så konsekvent och ett ridpass verkligen tagit igenom det och efter det vann hästen 3 150 på raken. Så jag känner faktiskt hopp!

Även att få höra att man har en fin häst som hoppar riktigt bra & få tips på hur man ska göra för att få ut det bästa av henne känns otroligt! För hon är ju verkligen hur fin som helst men sen har hon ett jävla psyke. Så det är inte lätt liksom, men nu längtar jag verkligen till nästa träning som är om 2 veckor!!! Blir att rida mycket basicridning på henne nu och få henne att gå fram för skänkeln och tillbaka för handen osv. Massa lydnad helt enkelt!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0