Hejsan igen min kära blogg

Nej men sedär nnu tänkte jag faktiskt dra till med en liten uppdatering.
Har som sagt vart på årets första tävling som var totalt katastrof. Första klassen kom jag till 3an & den andra klassen så flög jag av på 5an. Men att börja året på det viset så vet man ju en sak - det kan faktiskt inte gå sämre på nästa! Strök iaf klassen idag vilket nog var ganska smart. Så har slängt ut massa pengar i sjön den här helgen så det svider ganska så bra, men har haft så himla roligt med världens bästa sällskap så det väger över det hela faktiskt! Även sett mycket fina hästar & en del riktigt bra ridning.
Sen att Irma Karlsson gick och vann 145;an idag med sin lilla nisse var ju bara så grymt! GRATTIS!

Men nu har jag e del saker att fundera riktigt mycket på alltså vad det gäller mina hästar, funderar faktiskt på att lägga ut bärran på annons snart även om det skär i hjärtat. Vi har haft så himla roligt tillsammans och tagit riktigt mycket placeringar upp till 130 & även en placering i debuten på 135. Men vi är ganska klara med varandra. Det jag nu kräver av henne räcker hon inte för. Jag vill hoppa dessa tävlingar som denna nu i grevagården, långa stora banor men massa av utmaningar, men det räcker inte min fina för. Så det känns som att det är dags för henne också att gå vidare och lära någon som precis ska gå upp på storhäst och rida upp till 130 typ. Hon har ju verkligen blivit så sjukt fin under den tiden jag haft henne, jag menar när hon kom såg hon ju ut som en avdankad travare nu ser hon ju faktiskt ut som en tävlingshäst. Men klart hon blir kvar ett tag till tills blackie är lite mer normal i huvudet.
Men nu är ju planen den att petropluttis ska säljas & antagligen bärris ganska så snart. Satsa allt vi har på blackan och även komma igång med stackars droppan som kommit på undantag alla dessa år. Kanske låna någon mer häst, bara för att få in lite nytt material som lite motivation också, alltid roligt med något nytt.
Sen har jag även tänkt att bli mer seriös över lag, vad det gäller mig själv, skolan, hästar & allt verkligen. Tex ut och springa och tänka på vad jag äter, göra klart alla mina skoluppgifter jag skjutit upp nu i några månader hehe & även vara mer seriös med hästarna och spendera mer tid i stallet liksom. Typ gå upp tidigare på helgerna & fixa klart allting & inte vara så seg, typ putsa mina saker också!
Har väldigt mycket tankar i huvudet nu och hoppas på en massa saker!
image description

Kommentarer
Postat av: julia lindblom

Sv; Åh jag saknar dig så himla mycket med emelie!!! Saknar verkligen alla våra roliga stunder på alla ponnytävlingar! <3

2012-02-06 @ 08:26:00
URL: http://satsning.blogg.se/
Postat av: Cornelia

Hej! Läste att du kanske skulle vilja ha en till häst på tillridning eller så, och vad jag förstår så vill du ju komma ut och tävla. Detta är bara ett förslag, men jag tänkte på den hästen som jag har nu, 6åringen, Znuten. Den är tillsalu nu, men är svår att sälja för att det är typ ingen som kan rida den, eller alltså, hon är inte svår riden alls, men eftersom att hon bara gått 120 än så länge så är det ju bara ryttare på den nivån som har provat, och det har inte funkat.



Jag tror då att om hästen får med tävlingsrutin på 130 i år då som 6åring och eventuellt 140 nästa år (vilket jag tror hon kan, med rätt ridning och träning såklart) så blir det lättare att sälja den. Jag har inte tid att tävla den för alla tävlingar jag åker på är antingen internationella eller så har jag ju mina andra som går före. Tänkte då på dig, det är en jättepositiv snäll häst, som behöver lite markarbete men jag vet att du lägger ner tid på dina hästar, och hon behöver komma ut och tävla och få rutin och jag vet inte, men det lät passande i mina öron.



Bara så du vet så kommer du itne ha något med mig att göra angående denna häst, jag ska absolut inte lägga mig i, jag hjälper jättegärna till för jag har ändå gjort allt basic jobb med hästen, men ananrs skulle det bara vara mellan dig och ägaren :)



Ville bara höra med dig om det skulle kunna vara något du skulle vilja göra, det enda ägaren vill egentligen är att hästen utvecklas/säljs och att det är seriösa människor hon har att göra med. :)



2012-02-07 @ 14:01:21
URL: http://cooorre.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0