Resultat

Fredag 120 - 9 fel tror jag, fick ett stopp och ett skitpet, stoppet var på en linje med 4 galoppsprång där hon absolut inte räckte fram..

Lördag 120 - 4fel, ett ner, grymt onödigt, rundan var mycket bra!

Lördag 130 - 8 fel.. Samma som första dagen, hon räckte inte fram på 4 galoppsprång så fick ett stopp och sen fick jag ett pet på hindret efter, för att jag red ganska kass väg. Men för första gången på evigheter så skyler jag faktiskt  på hästen, jag gjorde det verkligen så bra som jag bara kunde. Red på framåt som tusan för att hon skulle räcka fram på 4 galoppsprång men det går bara inte. Hon kan helt enkelt inte. Nedslaget får hon ocksåta på sig, hon kom inte fel, hon lyfte bara inte.

Var faktiskt ganska frustrerad på kvällen när jag gått banan till söndagens 130 eftersom det var samma linje igen fast nu mycket svårare med kombination 4 galoppsprång till en fet oxer. Tänkte först att jag verkligen skulle försöka rida på 4 eftersom jag vill att det ska gå. På 17,5m är det inga problem, men nu när det vart 18,5m så blir det lite jobbigt för henne.

Söndag 130 -
0 fel, ÅH äntligen satt nollan igen, grymt skönt! Red på 5 galoppsprång och det gick perfa på den linjen, så blir det så igen så är det bara att plocka in ett extra, har inte så mycket att välja på.
Men kändes iaf grymt skönt att få vara felfri, för hon har egentligen hoppat finare än någonsin denna helg och vi bara haft oflyt när hon egentlgien kunnat nolla så lätt. För hennes kropp är med henne och den är finare än någonsin också. Hon har fått så oerhört mycket muskler och har verkligen fått livsglädjen tillbaka. Hon sparkar o har sig osv :)


Snart nästa vecka så jag får rida igen :')


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0