adhd häst.

Bärran var så himla fin idag. Helt galet hur rolig hon är att rida haha. Hon hittar på nya hopp och gullheter hela tiden. När man byter galopp så kan hon lägga till en kick osådär, skitkul faktiskt! för hon gör det bara för att hon laddar upp massa kraft och skuttar iväg för att hon är glad. Men hon var så fin! Imorgon blir det lite mer enbart dressyr. Funderar på om jag ska plocka bort stigyglarna kanske :)

Blackie hade ADHD. Buuuuh jag orkar inte :( Hon har aldrig sparkat och bockat så mycket som hon gjorde idag. Fast hon var ganska knäpp redan när vi gjorde i ordning så det var ganska väntat. Men det var verkligen bock o spark o spark o bock hela tiden, typ ett under att jag satt kvar. Mamma lyckades få lite på film dock är det knappt i närheten av vad hon gjorde -.- Men hon har vilat och inte gått så regelbundet och då blir hon tyvärr sådär. Men hon ger sig till slut så det är ju bra annars hade jag inte orkat med henne ;). Men när hon väl slappnar av och slutar med sina dumheter/VILAPIGGHETSDAMP så går hon också så fint. Får se hur hon sköter sig imorgon. Blev inga kort, för batteriet hade inte laddat :(

Jusste hon sparkade ut en planka på ridbanan också, rätt över till hagen som är bredvid så droppan höll på att få den i huvudet xD


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0