Blackan! <3

Red blackie nu på kvällen tillsammans med Lisa & Petro, vart ska jag börja.. Jo men inatt när jag inte kunde somna så låg jag typ & analyserade blackan och allt som har med henne och göra & försökte tänka ut lösningar på det mesta. Har ju haft sånt jäkla problem med bett, eftersom hon är så sjukt stark, och jag kan knappt ta tag i munnen för då får hon sår & hon har ju problem med tänder och allt möjligt så hon måste ha ett rakt bett för annars blir hon tokig..
Men så då kom jag ju på att jag har ett gammalt pelham som jag red ragge på lite i början, så jag satte faktiskt på det idag. Egentligen är det ju för skarpt för henne och jag ogillar skarpa bett enormt mycket och tycker man borde rida på vanliga. Men när det inte funkar, va fasen ska man göra liksom?
Men så jag testade att rida på pelhamet, var lite rädd att hon skulle gå upp på bakbena & bli skitsur typ.
Men hon var huuur jävla fin som helst!!! Jag kunde få stopp på henne utan att rycka i tyglarna!!!!!!!!!!!!!! haha förstår ni om jag är glad eller? Kunde bara ta små förhållningar och hon lyssnade. Magiskt. Vet ju att det är bettets förtjänst och inte min ridning liksom men detta funkade!!!
Jag hade kontroll på henne hela tiden. Visst att hon slog lite med huvudet och kanske gick i en allt för låg form vissa stunder (oärligt) haha men det var ändå en sån underbar känsla. Testade att hoppa ett lite lågt hinder med jätteläskiga saker under som hon egentligen borde ha stannat på (så som hon vart nu) Men hon tittade inte det minsta utan hoppade bara glatt över! :''))))) Vet inte om det var tur eller om det faktiskt fick henne att tänka till lite med bettet. För nu är det jag som har kontrollen och kan bromsa precis när jag vill & hon kan liksom inte ta över. HAHA men hon var ju tvungen att göra några sånna där mongohopp ashögt upp i luften, men hon fortsatte inte att sparka utan hon gjorde den grejen och sen slutade hon och gick fint framåt igen!!! GÖTT.
Ska testa att hoppa lite mer hinder på det här bettet imorgon så får vi se :) Skiter faktiskt i att det är så skarpt och att dem flesta hästar släpper ryggen på det. Men det är ju bättre än att dom inte hoppar alls ;))
Grymt nöjd är jag med henne iaf, länge sen jag kände så :') Sen har jag även klippt petro nu på kvällen så hon är fin inför morgondagens tävling :)
image description

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0