ÄNTLIGEN ÄNTLIGEN SÄGER JAG BARA!!!

Den här dagen skriker bara LYCKA ALLTSÅ! jag är så otroligt glad, nöjd, lycklig.
Åkte som sagt iväg till nora idag för att träna för Pether Markne, visst jag tyckte att det skulle bli roligt, men hade inga som helst förhoppningar över hur det skulle gå, för jag orkar inte bli besviken liksom.
Men sen drar träningen igång och det går hur himla bra som helst. Kan knappt hitta ord hur jag ska beskriva hur fin bäris var.
Hon var lite tjaffsig i början innan vi värmt upp ordentligt men sen var hon så sjukt fin! & Pether Markne vilken jävla tränare. Han har fan blivit min gud. Allt han sa var så sant & när man gjorde som han sa så bara föll allting på plats. Det var väldigt mycket markarbete innan hoppningen började vilket passar min häst perfekt eftersom hon har kroppen lite emot sig. Men hon gick i en sån fin form & jag kunde med små hjälper få henne att göra precis som jag ville. Allting handlade om att man skulle ha en lösgjord häst innan man börjar hoppa eftersom det är grunden till allt. Ha dem runt skänkeln och använda handen så lite som möjligt.
Vi började hoppa lite små övningar med en oxer och bom framför & bakom där hästarna skulle vänta på oss & det gjorde bärran jättefint, hon var lite stressad i ena varvet så då fick jag göra halt efter hindret och fatta ny galopp för att hon inte skulle springa på så i svängen.
Sen hoppade vi en linje med en oxer & ett räcke på böjt spår & det gjorde hon också bra & hon hoppade nästan för mycket haha iinte vanligt för den hästen. Då kom Pether med något som är så himla sant, att jag nästan kastar fram mina händer istället för att gå med me hela kroppen och vara följsam. Att jag typ försöker hjälpa henne att komma framåt på det sättet, men efter han sagt hur jag skulle göra så fall det också på plats och allting blev bättre på en gång!! Sen såg han också att jag öppnar mina händer över hindren, något som jag aldrig tänkt på haha men han sa att det blir nästan som ett tics, man gör det utan att man tänker på det och det är svårt att få bort, men när jag väl kom på det så blev ju allting så mycket bättre igen!! haha dock så måste jag ju tänka på det hela tiden om jag ska få bort det liksom ;)
Sen avslutade vi med en liten bana typ & bärran var så sjukt fin, alltså jag förstår inte. Jag som vart så irriterad på henne & velat sälja henne, men så bjuder hon till så och gör en sån fantastisk träning! Jag blir så glad. Och att självaste Pether Markne säger att jag har en jättefin häst & att hon till och med var så överambitiös så det var lika bra att sänka oxern lite eftersom hon hoppade så typ :o & att ha tyckte jag hade en fin sits & position på hästen och stadig skänkel osv. Blir bara så himla glad!!!! Allt jag grubblat över är som bortblåst, nu börjar jag verkligen få hopp för framtiden igen. Jag känner mig inte helt klapprutten liksom haha, snacka om att jag behövde höra dem där orden från honom. Självförtroendet är påväg tillbaka med stormsteg!
ÄLSKAR LIVET FÖR TILLFÄLLET!!!
Ska verkligen försöka träna för honom så ofta man får chansen liksomblir säker inte så många gånger per år men varje chans jag får ska jag ta!
Bild i repris bara för att hon typ var såhääär himla fin idag! älskar dig min fina! Allt jobb jag lagt ner på den här hästen börjar verkligen visa sig, åååh är bara så lycklig. Förstår att det blev ett jobbigt inlägg men just nu skiter jag i :'''')))))
Hahh skillnaden är enorm, här hade hon inte en endaste liten muskel & nu är hon faktiskt himla fin :')

Kommentarer
Postat av: Cornelia

Markne for president!

2012-03-02 @ 14:44:11
URL: http://cooorre.blogg.se/
Postat av: jessica

tyckte också att han verkade helt sjukt bra!! han kommer ha träningar hos eva så det är bara du är med då! :D tror hon sa att han kommer slutet av mars, då ska jag vara med isf. :) <3

2012-03-02 @ 19:26:46
URL: http://jessicaasling.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0