Träning

Träning för lennart L Idag med bärran. Det gick bra, men det finns mycket att förbättra såklart! Upp med händerna är första prio i min hjärna nu. Sen måste jag också införskaffa mig ett par handtag till tyglarna eftersom jag på slutet nu haft en tendens till att bara korta upp innertygeln. Men över lag så hoppade bärran bra, inte optimalt med kroppen men ändå helt okej. Jag är ändå inte helt säker på om det är det rätta sättet att rida henne på. Man ska vara väldigt lätt i sadeln, släppa på kontrollen och egentligen inte bry sig om vart huvudet är. Men när man sitter och rider så på bärran så känns det för täääääakigt alltså. Känslan blir bajs även om hon går bra. Så att göra någon kompromiss av båda sätten att rida så tror jag man kan hitta det ultimata för bärran. Önskar nästan att typ Lennart kunde hoppa upp och rida på henne för att få en bild av hur hon är när man sitter på ryggen och när man ser henne från marken eftersom det är äckligt stor skillnad. Men har verkligen tagit åt mig av tipsen så får vi se vart det leder! :)) ska dock bli väldigt kul att åka dit med blackan för där kan man väl egentligen säga att min riktiga ridning kommer fram och att det sättet han vill att man ska rida kommer nog passa den donnan perfekt! :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0