Prinsessor

Nu har jag ridit Blackan och Petronella. Men blackie hade jag en plan om att träna lite detaljer & göra saker otroligt noggrant. Men icke sa blackan, hon var helt galen/dum och förjävla aspigg. Så planen fick ju ändras ganska snabbt när hon började sparka i hörnen -.- Så blev ett pass med gasen i botten typ. Känns ju verkligen inte bra när man bara får sitta och gasa och man sitter som ett litet arsel i sadeln och känslan är på noll.

Men det är ju de som behövs när hon är på det humöret och det ända sättet att få henne att sluta. Sen eftersom det inte går att galoppera på henne i skogen (då spark/bockar hon av en ;D, någon som vill testa?)

Hur som helst sista 10 minutrarna av passet lugnade hon ner sig och gick så fint som den prinsessa hon är. Så då kunde jag till och med släppa stigbyglarna och jobba henne i traven på volten. Underbara knäpphäst som förövrigt lärt sig "PUSS" nu, hiihi.

Petro gick på banan och skötte sig som vanligt, inte mycket att säga alltså.


förlåt underbara häst för att jag aldrig hinner med dig eller bara inte tar tag i dig, får sådan sjuk ångest för du är faktiskt en himla fin häst. Imorgon är du prio 1 hjärtat.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0