JAG ÄR VÄRLDENS LYCKLIGASTE TJEJ!

Vilken jäkla dag det har varit mina vänner!

Petronella gick fint på banan & bytte även häst med Felicia en stund och red på Miranda, kuligt värre!. Petros var väl lite pigg men ändå väldigt lydig, imorgon får hon gå ut i skogen.

Sen till det kuligaste på hela dagen - Passet med blackie. Jäklar i gatan vad fin hon var idag. Hon var lugn och fin redan i början och jag red mycket lydnad, massa avsaktningar och igångsättningar. Red sedan lite övningar med travbommar. Red tex över travbommarna som jag hade låg på mitten av ridbanan så red jag som en 8-volt och så red jag över dem varje gång jag bytte varv. Började med att skritta över dem och sedan travade jag som på en volt och sedan skrittade jag över dem igen. Sedan sammma sak i trav fast att jag då galopperade i mellan. Hon var så himla finis. Hon fick ett ryck och blev lite dum i mitten av passet men då fick hon bara gå framåt i sin egen takt en stund, sedan lugnade hon sig och blev snäll igen.

På slutet så hoppade jag över en blå planka som låg på ca 90 kanske, hoppade den 2 gånger åt ena hållet sen höjde mamma den 2 hål och så hoppade jag den åt andra hållet än gång. Jag kan säga att det sistsa språnget var livets språng :DD Hon väntade på mig hela tiden och jag kunde till och med rida framåt mot hindret!! Sen hoppade hon väl 1 m över också och hoppade med hela ryggen ja wow vilket språng!

Sen till det bästa på hela dagen - BLACKIE HAR ÅKT TRANSPORT FÖRSTA GÅNGEN I SITT 7-ÅRIGA LIV!! Vi har ju haft världens problem med att lasta förut eftersom hon varit så otroligt bakrädd och bara kastat sig ur transporten.. Men nu senaste gångerna vi lastat så har hon stått lugnt och fint så idag testade vi att åka med henne och hon stog som ett ljus hela resan (a) :D:D jag är så lycklig!
 
Bärran red jag barbacka först ut i skogen och sen lite trav på banan och hon var så fin och jobbade i en låg form och jag kom verkligen åt hennne.

LISA KOM OCH RID PETRO NU!!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0