Träning

bööööääääahhh :( Träningen gick inte alls bra. Testade att rida på det tre-delade som har funkar hur bra som helst hemma men när vi kom in i det lilla ridhuset så blev hon spänd och körde upp huvudet och jag fick liksom inte kontakt. = ingen bra framridning, fick inte loss henne över huvud taget.
Hoppningen gick okej men ändå långt ifrån bra. Hon kör bara upp huvudet tappar galoppen lyssnar inte för skänkeln, backar av mot vägen, vågar inte galoppera genom svängarna, drar sig mot vänster osv. Idag visades verkligen alla hennes negativa och svaga sidor & desvärre trädde mina in också.Jag blir frustrerad över att jag egentligen gör rätt, men det funkar inte. Blir besviken och arg vilket leder till dålig koncentration. Men som sagt vissa språng var bra men resten var käpprätt åt helvete, fick typ 2 stopp kanske, men  det känns som att hon stannade hundra gånger och att allt bara var så otroligt dåligt.

Även bärrann blir ju frustrerad när hon inte kan göra som jag vill. Det är faktiskt det det handlar om hon kan inte mer. Hon har kroppen så totalt emot sig. Även om hon nu är sjukt fin i kroppen så räcker det inte och det finns faktiskt inte så mycket mer att göra. Hon är begränsad. Att vi vart nolla & tagit placering i 135 är helt otroligt. Det finns inte någon som hade förväntat sig det. men vi gjorde det. Vi kämpade och tog oss upp dit. Men hon har inte sin topp där. Hon går upp till 130 utan problem men sen blir det svårt för henne & för att hon ska ta sig över högre krävs det att vi tillsammans gör precis allt rätt. & visst jag skulle alldeles säkert kunna pressa upp henne på 140 någon gång. Men till vilken nytta? Hon är ingen 140 häst det bara är så.

Om vi tar tex blackie och säger att hon är en gummisnodd, då är hon verkligen en ny gummisnodd som man både kan länga ut och lika fort åker den ihop  igen. Riktigt elastisk medans bärran är en utdragen gummisnodd. drar man i det riktigt hårt så är det klart att den kortar upp sig igen, men det krävs så mycket.

Jag vill verkligen utvecklas hela tiden, det är därför jag rider, jag vill lära mig nya saker och bara bli bättre. Men tillsammans med bärran har jag redan vart bäst på toppen. Vi kommer inte längre. Eftersom vi väl vart upp lite högre på höjden så vill jag ju såklart hoppa högre! Jag vill ha nya utmaningar. men våra utmaningar är slut.

Med den här texten menar jag absolut inte att hon ska säljas nu utan jag tänker även rida henne en bit in på nästa år också men sen är det nog dags för henne att gå vidare. Få lära någon annan precis det hon lärt mig. Jag kunde inte haft en bättre övergångshäst. Hon är så otroligt bussig och älskar verkligen att vara i centrum och vara iväg på tävlingar. Jag vill att hon ska få gå ner i klasserna igen för att sedan sakta men säkert ta sig upp igen.

Men byter bett och rider på som vanligt inför Örebro till nästa helg. Så ska det nog gå bra! Ska iaf bli riktigt roligt att tävla :)

Sjukt hur mycket jag tycker om dig min fina! Allt du lärt mig & så roligt vi haft ihop. Älskar dig otroligt mycket.

Kommentarer
Postat av: Cornelia

Haha känner att jag spammar din blogg lite, men tror this one is good! Jo, jag tänkte bara säga att ge inte upp sådär, alltså sluta inte tro, säg inte så, Tro det bättre. Jag personligen tror att din häst går 140 på det jag har sett, men det kan vara så att det behöver ändras jättemycket för att hon ska klara det, men ville bara säga att om man tror sådär, så kommer det itne bli kul någonstans o träna med hästen! Jag har tvekat på Rosa så många gånger så jag har tappat räkningen, tvekat på många saker, då bara tappar man all energi till att fortsätta ta sig framåt. Om du istället tror att hästen är det bästa du suttit på, tror att om man lägger ner all energi på den så kommer den kunna göra ALLT, så blir det lättare! Förstår hur du tänker dock, Lycka till! :)

2011-10-28 @ 18:58:39
URL: http://cooorre.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0