Ridpassen

Bäris - Red som sagt övningen som jag la upp. Det fungerade väl helt okej. Övningen var superduper men jag är lite kluven över mitt bettval.. Asså det fungerade ju helt super igår men icke lika bra idag. Hon tjaffsade med huvudet och sånt som hon inte gjort på år och dar så det var negativt. Det som var positivt var att vi hoppade ett räcke på ca 135 & hon hoppade som satan och taxerade lite själv till hindret.
Hon är så van att jag alltid fixar allt åt henne liksom. Men hon behöver komma fram till bettet för att kunna länga galoppen och det gör hon verkligen på detta bett. Sen sätter hon inte under sig alls lika bra. Men med det andra bettet så är det nästan som att jag "håller in henne" eftersom hon har sånt hårt stöd på det bettet så att hon inte riktigt kommer fram. Svårt att förklara hur jag menar men som sagt är lite kluven. Detta måste testas mer, men ska rida på det vanliga imorgon för att känna på skillnaden lite mer.

Blackie - Vilken stjärna alltså. Herregud idag var hon mer i luften än på marken. Fick svansen i huvudet och hon vägrade att röra sig framåt och stog och sparkade med sitt ena bakben i ren protest ;d skön häst. Så fick tänka om ltie med passet. Hon gjorde alltså inte den övningen som bärran gjorde utan hon skulle mest svara framåt! Efter massa hoppp/bock/sparkar så skötte hon sig fint! kändes som att det där med förhållningar hade fastnat i hennes lilla hjärna igår. En gång när hon började dumma sig i ett hörn så väntade hon väl bara att jag skulle bli arg på henne och smälla till henne med spöt men istället började jag klappa henne överdrivet mycket och då blev hon så förvånad och gick framåt på en gång!
Men det är så roligt att så fort det kommer ett hinder i vägen för henne så blir hon så otroligt glad och spetsar öronen och hoppar hur fint som helst och koncenterar sig.
Så om jag väl får henne ur hörnen och fram mot hinderna sen på tävlingsbanorna kommer det nog gå galant :D haha så glad över att jag har hennne hon är världens bästa!!!

Sorry för lång text men min blogg dudes ;)




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0