Inspiration



Kände att jag behövde få lite inspration till mina ridpass idag & då gick jag ju såklart in på Jump Clubs hemsida för att kolla lite olika övningar. Så då hittade jag denna övning som jag tänkte göra idag, dock är min ridbana inte speciellt stor, så jag tänker bara ha tre helt vanliga studs på mitten av ridbanan istället för hela den serien.

"Som ryttare tränar du din sits, både på marken och över hinder. Dessutom tränar du på att byta galopp och på att rida rakt både före och efter serien."

Mål
Lösgörande övning som övar ryttarens precision att rida på böjda spår, och att flytta hästen undan för skänkeln.
Både ryttare och häst övar galoppombyten och hästen tränar upp sin styrka.

Tror denna övning kan passa perfekt till mina hästar just nu. Bärran måste bli mer lösgjord & den är perfekt för blackie då hon måste tänka mycket och att jag måste göra saker hela tiden så hon inte blir uttråkad samt bygga muskler.

Källan till övningen hittar du HÄÄR!!


Kommentarer
Postat av: elin den bästa

Den där övningen är gryyymt givande och riktigt kul att sitta och trimma på! :)

2011-10-21 @ 15:48:19
URL: http://elojnwestin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0