svar på tal

Anonym - hur lastar ni? piskar ni på den elr kör lugn metod?:D

-
Bra kommentar faktiskt!
Alltså på den hästen är vi tvugna att vara otroligt lugna, snälla, klappa på henne typ. För om man väl börjar bråka med henne så reser hon sig rakt upp & sticker.
Igår provade vi faktiskt alla metoder kan man väl säga, vi började med att vara snälla mot henne & "vänta ut henne" men det funkade inte, då tog vi fram pisken bara för att få någon slags reaktion typ. Men det räcker med att man kommer 3m ifrån henne med den så reser hon sig och försöker sticka. Så att piska på henne finns alltså inte ens på kartan. Dock skulle vi nog aldrig göra det heller även om hon "accepterade" en pisk typ.´
Så vi använder oss av metoden att vänta ut henne,lugn metod alltså:) finns inte så mycket mer att göra, det handlar bara om att hon är så fruktansvärt envis & delvis ovan att åka transport.
Men igår började jag faktiskt att tappa tålamodet & började skrika lite på henne och precis efter jag "skrikt" Ditt jävla cpäckel jag få snart ett jävla psykbryt och slår ihjäl dig om du inte går på" ursäkta språket hehe men när jag sagt det gick hon raka vägen på.

min otroligt fina älskade mongoliadhäst!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0