Åsikter, arg, osv osv

Hello

Tänkte bara dra mina ridpass lite kort, red petro och bärran barbacka på banan. Båda var väldigt fina, dock red jag inte bärran så länge, utan skrittade och travade bara. Petro skötte sig fint som vanligt! Galet hur bra hon går barbacka. För varken min sadel eller Lisas sadel ligger bra på henne :( & jag tror det har mycker att göra med att hon stannar lite med Lisa. Hon har ju haft det problemet förut och då bytte vi sadel, men sen tyckte jag att buteten låg bra på henne och det funkade, så då sålde vi hennes sadel eftersom den var på tok för liten för mig och det funkade ju. Men nu på sista tiden när jag sett Lisa rida så har jag sett att hon kortar upp steget sjukt mycket, så nu har jag ridit henne barbacka i några dagar och hon är som en helt annan häst, magiskt fin! världens bästa petrooos, så får försöka rida henne så mycket som möjligt barbacka & så får vi se om hon blir såld så får nästa ryttare köpa ny sadel liksom eftersom vi vet vad hon behöver, men känns ju lite onödigt för oss att lägga pengar på. buuuuseälsklingsponny, finns ingen bättre.

Nu till mina åsikter, tänkte skriva lite om mina åsikter kring rida med/utan hjälm.
Varför jag ens kom och tänka på det var för att båda mina hjälmar olyckligtvis blev kvar i mammas bil igår & hon kommer inte hem förens sent idag, så om jag ville ha mina hästar ridna så fick det bli utan hjälm. Dock fick blackan stå idag eftersom jag ALDRIG skulle sätta mig på den hästen utan hjälm.

Men jag tycker att det är så sjukt jävla onödigt att sitta o rida utan hjälm och jag hoppas att nästan alla som gör det skulle ramla av och slå i huvudet riktigt jävla hårt.. Kan säga att jag kände mig så töntig idag när jag redan utan hjälm, asså jag tycker att det är fjolligt. Visst att man kanske fryser om sina stackars små fula öron på vintern och använder mössa istället #bullshit. Lika töntigt. Hoppas att ni och trillar av och slår i huvudet.

Som sagt jag har ridit lite utan hjälm då & då, verkligen inte ofta. Händer på ungefär sånna här dagar om jag skulle glömt min hjälm någonstans osv. Inget jag är stolt över och det kommer absolut inte att hända fler gånger än just sånna här dagar,

Så som ett litet avslut tänkte jag väl bara skriva att jag hoppas att alla som rider utan hjälm för att dem tycker att dem är coola, fryser om öronen, eller tycker hjälmen är obekväm - ASDFGHJKLÖXDCVBNM; Hoppas ni trillar av och slår ER HÅRT PUNKT


Kommentarer
Postat av: elojn

tack emelie, nån som håller med mig!! så jävla rätt, finns inga bortförklaringar i hela världen som håller för att man ska "få" rida utan hjälm. så jävla töntigt, enligt my sentence :))

2011-11-23 @ 18:33:42
URL: http://elojnwestin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0