blogga

Trodde det här med att blogga när man är ledig skulle vara lätt som en pannkaka, men oj så myckt man gör på dagarna, bloggen hinns inte alls med.

Men min dag har vart kung :) Eller den startade inte så bra. Skulle ut och göra iordning petro inför tävlingen & när jag öppnar boxdörren ser jag direkt att hon är tjock i vänster fram långt ner, jag har liksom aldrig sett minsta svullnad på den hästen någonstans någongång på dessa snart 8 år :o, blev såklart jätterädd & tog ut henne direkt för att kolla om hon var halt, men det var hon inte phuuu, sen kommer mamma ut och kollar och när hon lyfter på benet så visar det sig att petro trampat sig precis i mellan ballarna & därav svullnaden. Hade på lite salva på det osv.. Eftersom hon inte var halt så åkte vi iväg med henne iaf & nästan direkt när Lisa skrittat fram var svullnaden borta! :) Lisa hoppade iaf en Lc & fick ett stopp på första hindret hehe Lisa tog inget riktigt beslut, men sen red hon hur bra som helst och var felfri hela banan. Gullisar.

Har även ridit mina två fina Black&Bärr, helt sjukt så underbara hästar jag har. Blackie var inte det minsta dum utan gjorde precis som jag ville, hoppade även ca 3 språng på ett litet räcke, hihihihih åh sjukt vad hon hoppade fast att det var så litet. Har verkligen saknat den känslan :') Hon gjorde även ett klockrent byte utan sparkar o allt :D:D Bärran var också så sjukt fin, hade egentligen ingen motivation till att rida henne idag men hon ville nog motbevisa det jag skrivit om henne tidigare. Hon var galet pigg & fick värsta trycket! hoppade henne några små språng också & hon hoppade värsta högt över och med bra spänst & herregud, sjukligt nöjd! hopppas formen håller i sig till helgen :))'

Nu blir det lite löpning på bandet, får se hur mycket jag orkar, men minst 3km iaf :)

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0