Så lycklig!

Spenderade hela eftermiddagen ute i stallet & jag började med att rida blackie.
Hon var helt fantastisk. Så mjuk & lydig men framförallt snäll & positiv. Red mycket lydnad att jag skulle ta en förhållning & lätta fort och så ska hon sakta av. Allt det gjorde hon fint, hon lyckades även med några klockrena byten idag :) duktig "bebis" asdftghjklö fick bara lite damp på en viss person i tanken. Negativa dumbo äru.

Sen red jag min absolut finaste prinsessa! Petronella. Herregud skulle kunna ge upp mycket för att ha en storhäst som är precis som hon. Finns tusan ingen finare. Det är bara hoppa upp & pilla lite så har jag en mycket gullig liten otroligt välriden ponny. Shiiit vad fin hon var idag. Hon fick jobba mycket i låg form för att få upp ryggen och arbeta ordentligt med musklerna.

Nu när beslutet ändå är taget att hon ska säljas så har jag absolut ingen aning om hur jag ska klara mig utan henne. Jag pratar om det så ytligt som om det inte vore det minsta jobbigt för mig. Men jag kommer ju bryta ihop totalt. Att inte möta hennes fina uppsyn direkt när man kommer till stallet & massa vardagliga saker. Hon har liksom vart min bästa vän sedan snart 8 år tillbaks. Jag önskar verkligen att jag skulle kunna få spola tillbaka tiden & uppleva alla fina minnen vi har tillsammans igen.
Som sagt kommer bryta ihop totalt. Att bara inte kunna säga min Petro längre, fast tror jag kommer forsätta säga det även när hon är såld, en del av henne kommer alltid att förbli min.
Min älskade, fina, bästaste älskling. Du är mitt allt!

Ingen är så bra som du. Du har lärt mig det mesta & det är dig jag har att tacka att jag tagit mig dit jag är idag.


Kommentarer
Postat av: lisa

bästa <3 :)

2011-11-05 @ 18:50:39
URL: http://lisaochniljljus.blogg.se/
Postat av: lisa

eller bästa petronella :)

2011-11-06 @ 18:57:01
URL: http://lisaochniljljus.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0