Onsdag

Skolan tar verkligen död på mig just nu. Inte allt plugg, men att behöva gå upp så sjukt tidigt varje dag & sen hålla igång tills man går och lägger sig. Hinner inte med bloggen så mycket som jag skulle vilja.

Red gulleblackis på banan & hon var jättefin och snäll! Hon sparkade inte en enda gång äve fast jag pressade henne ltie mer vissa stunder. Red dock inte speciellt hårt eftersom hon ska träna imorn. Tänkte lite på det som Lennart sa igår & försökte rida lite på det viset.
 Han tyckte till exempel att jag skulle höjja mina händer lite och så kortade han mina stigläder ett hål. Blir ju ganska stor skillnad bara det. Han tycker liksom att man ska vara ganska lätt i sdalen och inte krångla så mycket och rida framåt haha. Inte störa hästen efter hindren utan låta den landa och galoppera ett tag innan man börjar ta i den osv.
Men det funkade bra med atr rida med händerna lite högre och man får faktiskt en mycket mjukare inverkan i handen.

Red bärris barbacka sen, gick dock inte lika bra. Hon var jobbig och stetade emot mig så red henne bara lugnt i alla gångarter och jobbade igenom henne ordentligt i skritten på slutet.


Bärran och hennes förra ägare Anna!¨



Nu blire PW på bandet....... tjarååå tjockis

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0