Im back!

Hola amigos, eller nåt, vet knappt vad det betyder men jag är tillbaka!
Tror dock inte jag kommer att skriva om alla mina ridpass hit o dit & hej och hå. Inte än iaf. Det kanske jag börjar med när det är jullov.
Men tänkte bara säga att blackan har vart iväg på sin första pay and jump. Hon skötte sig så himlahimla bra! Hon gick på transporten hemma på direkten, vi kunde tränsa henne i transporten & hon stod lugnt och fint när vi skulle sadla, åh bästa! När jag hoppade upp på henne så var hon självklart otroligt spänd, men inte så konstigt kanske eftersom det är andra gågen hon är borta på ett nytt ställe & första gången hon fick se så mycket olika saker. Så kan säga att hon blev så otroligt mentalt trött haha.

Fick hoppa fram på ett räcke utomhus, för annars var det bara en liten plätt i ridhuset att hoppa fram på. Så det sög, men inne på banan tycker jag hon skötte sig bra! fick ett "stopp" på trean, hon kollade på den jättemycket, men sen hoppade hon fint och var felfri!
Sen var det en ganska lång väntan till 90, så kan säga att hon var helt slut när vi skulle hoppa 90 och trött blackan = sur hest. Så då sparkade hon lite och höll på. Så kom inte fram till 3an på direkten, men sen hoppade hon den fint, sen rev hon ett hinder också  eftersom hon absolut inte orkade lyfta haha och jag kan inte hjälpa henne hela tiden heller.

Men jag är så sjukt nöjd och nu är debuten gjord. Att hon inte var "klockren" i hoppningen bryr jag mig inte det minsta om, herregud hoppa vet vi att hon kan. Hon måste bara ut och få se saker för att mogna och kolla av sig liksom. Sen kommer nog alla bitar falla på plats, åh fina fina häst!

Hihi och att hon inte brydde sig det minsta om läktaren och allt folk var ju inderbart skönt!


Kommentarer
Postat av: jessica

de va ju jätte bra som första tävlingen! så duktiga :D <3

2011-11-22 @ 13:24:50
URL: http://jessicaasling.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0