happiness

Så himla underbart mitt liv är alltså! Skolan var gal1 chill, fick bara lite information av våra mentorer. Schema, vad som ska hände de närmsta dagarna och skåp osv fick skåp bredvid mina favvisar Beccis & Jempiis! hihi jag och becca fick egentligen underskåp men då kom becca på den briljanta idén om att vi kunde ju byta klisterlapparna på skåpen så att våra siffror satt på överskåpen istället! hehe så nu fick vi alla tre överskåp. Dock var dem såhääär små :o så har inte en aning om hur en vinterjacka ska få plats där ;D..


Nu till det hästiga idag ; Både Petro & Bärran fick gå ut i skogen, mamma skulle på möte och förstörde mina planer om att blackie skulle få följa med ut i skogen så hon fick vila idag, det gjorde inte så mycket för då får hon gå lite på banan och lite i skogen imorgon & träna på torsdag! förhoppningsvis.

Jaja Bärran var faktiskt snäll i skogen idag ;o jag förberedde mig på att ta en kamp med henne idag som hon inte skulle vinna ^^ för hon brukar ju bara vända hemåt & hålla på att dumma sig. Men icke idag hon gjorde precis som jag sa hela tiden och var faktiskt riktigt fin & hade otroligt bra steg och tryck sen i galoppen!

Jag kom ju på för ett tag sen att vi kanske borde minska ner på hennes kraftfoder, för hon har fått både 1 liter korn & kraft pellets tror  jag det är :o både kväll och morgon och det var faktiskt när jag tänker efternär hon började få en 2l pellets om dagen som hon faktiskt började bli istadig.. Men hon behövde ju ändå fodret för att lägga på sig eftersom hon var så smal, men nu har vi dragit ner på det igen och vipps så blev hon en snäll och mycket gladare häst haha så hon fick nog helt enkelt för mycket mat. Men hon är iaf riktigt fin nu! :)

Nu på kvällen så plockade jag ut blackie på gången och borstade henne & bara möööös :') eftersom hon fick vila idag. Så borstade typ ut alla hennes dreads som hon hade i svansen, heheh o jääävlar vilken tjock svans hon har alltså, gaaaaalet. Borstade nog henne i ca 40 min haha. Tog även ut droppis & borstade i ca 20 min. Nu är det dags att komma igång med henne också, hon är ju faktiskt riktigt fin! Det här är ju ganska pinsamt att skriva, men så mycket tid som jag spenderat i stallet den senaste veckan har jag nog inte spenderat sammanlagt på hela sommaren :o Men det är verkligen så sjukt kul igen och allt är bara så himla bra!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Nu ska jag chilla en stund och sen dusca, börjar kl 9 imorgon.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0